قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

ویدئو | رباتی که می‌تواند شبیه مارمولک‌ روی سقف و دیوار راه برود

  • کد خبر: ۱۷۸۱۲۴
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
ویدئو | رباتی که می‌تواند شبیه مارمولک‌ روی سقف و دیوار راه برود
مهندسان مؤسسه تحقیقاتی ETH زوریخ سوئیس ربات کوچک و جذاب ساخته‌اند که طراحی آن از عنکبوت و نوعی مارمولک الهام گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - مهندسان مؤسسه تحقیقاتی ETH زوریخ سوئیس یک ربات کوچک و جذاب به اسم Magnecko ساخته‌اند که از عنکبوت و نوعی مارمولک الهام گرفته شده است. Magnecko در چهارپایش ماژول‌های الکتریکی آهنربایی دارد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی روی دیوار‌ها و سقف‌ها راه برود.

البته این ربات‌ به اندازه ربات‌هایی که در فیلم‌های علمی تخیلی و بازی‌های ویدیویی، می‌بینیم، سریع و کارآمد نیست. برعکس Magnecko بسیار کُند است و چند ثانیه طول می‌کشد تا پا‌های الکترومغناطیسی‌اش را حرکت دهد یا آن‌ها را روی دیوار یا سقف ثابت کند.

سازندگان Magnecko می‌گویند پا‌های الکترومغناطیسی این ربات باوجود سرعت کم، می‌توانند تا ۲.۵ برابر وزن کل ربات را تحمل کنند. این موضوع به ربات اجازه می‌دهد وارونه راه برود. 

نکته قابل‌توجه این است که پا‌های ربات برای باقی‌ماندن در حالت فعال یا غیرفعال به منبع ثابت برق نیاز ندارند؛ بنابراین آن‌ها مجبور نیستند دائماً برق را به پا‌ها وارد کنند تا آن‌ها مغناطیسی شوند و Magnecko را روی سقف ایستاده نگه دارند.

نسخه فعلی این ربات هنوز باید به طور کامل توسط انسان و با استفاده از یک کنترلر بی‌سیم و دستی کنترل شود. سازندگان امیدوارند ربات را کمی مستقل‌تر کنند و اجازه دهند با دستورات و برنامه‌نویسی‌های دیگر کنترل شود. در صورت موفقیت این برنامه‌نویسی‌ها، Magnecko می‌تواند انقلابی در نحوه بازرسی سازه‌ها باشد.

مهندسان می‌گویند می‌توان از این ربات در تعمیرات مستقل و تعمیرات از راه دور نیز استفاده کرد. امسال دوره مهمی در فناوری روباتیک بوده است. برای نمونه برخی از محققان یک ربات جاسوسی ساخته‌اند که می‌تواند پس از اتمام کارش ذوب شود و درون یک سوراخ برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->